Jewels of Taste: FAQ/vilkår

På denne side kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål, som vore kunder har. Finder du ikke det, du leder efter, er du meget velkommen til at kontakte os - brug venligst en af mulighederne på siden Kontakt os.

Hvorfor kan jeg ikke altid finde de varer, jeg gerne vil have, i shoppen?

Flere af vores produkter (f.eks. økologisk safran) produceres kun i begrænsede mængder på det europæiske marked, og der er ofte ret store sæsonudsving (f.eks. for trøfler). Det kan derfor ske, at bestemte varer kan være udsolgt i kortere eller længere perioder. Vi vil hellere fjerne produkterne midlertidigt fra vores shop end at risikere, at du kan komme til at bestille en vare, der ikke er på lager.

Hvorfor skifter priserne af og til?

De fleste af de delikatesser, du finder her på Jewels of Taste, er meget efterspurgte på det internationale marked og der er stort udsving i udbud og efterspørgsel. Det betyder, at vores indkøbspriser kan variere fra måned til måned. Da vi sælger fødevarer, foretrækker vi at have så friske varer som muligt, og opbygger derfor ikke et meget stort lager til den samme indkøbspris.

Vi forsøger at holde priserne så stabile som muligt, men de kan altså skifte. Du kan naturligvis altid regne med den pris, der bliver vist på sitet og i din ordrebekræftelse inden betaling og vil derfor aldrig blive trukket et andet beløb end det, vi har oplyst.

Do you ship to my country?

We currently ship to all of the EU, please remember to take into account local VAT is calculated for each purchase. Shipping costs to certain locations might be high, but we are continuously working to optimize our shipment possibilities. We can ship to countries outside the EU on a case-by-case basis, please contact us.

Hvordan får jeg rabat?

Vi afholder løbende konkurrencer og andre aktiviteter I vores nyhedsbrev og på vores Facebookside. Typisk udlodder vi et særligt eksklusivt produkt eller et antal rabatkoder som præmie. Der kan altid bruges maksimalt en rabatkode pr. ordre, og en rabatkode kan ikke kombineres med gavekort/tilgodebevis. Rabatkoder har altid en udløbsdato eller andre begrænsninger, som oplyses, når du får dem tilsendt - f.eks. hvilke varer, de gælder for.

Hvordan betaler jeg for mine varer?

Vi trækker beløbet fra din konto, når varen afsendes. Vi understøtter så mange som muligt af de betalingsmuligheder, der tilbydes fra vores betalingspartner QuickPay - med forbehold for betalingsformer, der er svære eller dyre at bruge i Danmark. En opdateret liste over betalingsmuligheder kan du finde ved at vælge ”Gå til kassen” fra din varekurv i shoppen. P.T. modtages ikke betaling i kryptovalutaer som Bitcoin, Ether mv.

Alle priser i shoppen er angivet i danske kroner og er inklusive moms, levering beregnes ved afgivelse af ordren.

Hvor hurtigt kan jeg få mine varer?

Ordrer, der afgives inden kl. 12:00 på hverdage, ekspederes som udgangspunkt samme dag.

Vi bruger den fine løsning fra pakkelabels.dk til at sende til kunder i Danmark. Det betyder, at du selv kan vælge mellem en lang række forsendelsesmuligheder, som har forskellige priser og leveringstider. Vi tilbyder selv forsendelse via Send & hent til Bilka, Føtex og NETTO butikker over hele Danmark. Hvis du ønsker at vi sender varen via Send & hent, skal du lægge mindst en hverdag til den forsendelsestid, som Dansk Supermarked oplyser på https://www.sendoghent.dk/.

Vi arbejder hele tiden på at have så mange relevante forsendelsesmetoder som muligt. Savner du en bestemt mulighed, så send en mail, og vi ser på det.

Hvis du køber varer op til en højtid eller en meget vigtig dato, anbefaler vi dig at gøre det mindst to hverdage før den dag, som du kan regne dig frem til ved dit valg af fragtordning.

Eksempelvis: Du vælger DAO365 med levering til en pakkeshop. De har p.t. en leveringstid på 2-4 hverdage, og du skal også finde tid til at hente varen i din pakkeshop. Hvis du vil bestille et trøffelprodukt til et bryllup el. lign., skal du altså gøre det mindst en uge før, du skal bruge varen – eller vælge en hurtigere forsendelsesmetode. Vi kan ikke garantere rettidig levering på specifikke datoer.

Hvis du har meget travlt eller har brug for levering på en specifik dato, vil vi bede dig kontakte os før dit køb for at høre, om vi har mulighed for at tilbyde afsendelse med kurer eller afhentning i København eller Roskilde samme dag eller en anden fleksibel løsning. I så fald kan der forekomme højere forsendelsesomkostninger – afhentning på vores adresse er dog som udgangspunkt gratis, hvis det er praktisk muligt.

Kan I lægge min pakke et andet sted, hvis jeg ikke er hjemme?

Nogle af de forsendelsespartnere, vi understøtter, tilbyder aflevering af pakker på din adresse, selv om du ikke er hjemme – f.eks. PostNord ModtagerFlex eller GLS DepositService. Der gælder separate regler for disse løsninger, i nogle tilfælde skal du være tilmeldt hos transportvirksomheden først. VIGTIGT: Vi understøtter kun fleksible afleveringsformer, hvor du kan få varen afleveret et sikkert sted.

Min ordre er sat på pause - hvad betyder det?

Der forekommer desværre i stigende grad svindel med netkøb, hvor kreditkortoplysninger kan være blevet stjålet. Derfor er vi af og til nødt til at kaste et mere grundigt blik på en usædvanlig ordre, selv om den kan være helt i orden. Hvis du uretmæssigt bliver fanget i vores svindelfilter, kan du være sikker på, at vi kontakter dig hurtigt for at udrede sagen, og vi beklager naturligvis ulejligheden.

Hvad kan jeg klage over?

Vi giver reklamationsret ifølge købeloven. Den gælder for fejl i materiale eller fabrikation. Der er ingen fortrydelsesret på fødevarer.

Hvordan sender jeg en defekt eller forkert vare retur?

Du skal altid bruge vores returportal til at oprette din forsendelse og printe en returlabel – andre former for returnering accepteres ikke. Varen skal pakkes forsvarligt, og hvis du genbruger vores oprindelige emballage, skal du huske at fjerne den gamle pakkelabel.

Du kan altid returnere en vare, hvis:

  • Du har fået tilsendt en anden vare, end den, du har bestilt (varen må ikke have været åbnet, og skal være i en stand, så den kan sælges som ny)
  • Der er væsentlige fejl i materiale eller fremstilling på varen (dækker ikke skader, der er opstået på varerne ved forkert opbevaring hos dig)

I disse tilfælde betaler vi rimelige returomkostninger. Når vi har modtaget din returpakke, så vil vores kundeservice behandle den hurtigst mulig. Hvis din returordre opfylder betingelserne for retur, så sørger vi for at refundere eller erstatte dit køb - afhængigt af tilgængelighed.

Hvad gør jeg ved transportskader?

Vi gør naturligvis alt, hvad vi kan, for at få varen frem til dig i hel tilstand. Skulle der være opstået en skade på varen under transporten, skal du henvende dig til os inden for rimelig tid. Vi anbefaler dig at gøre det hurtigst muligt, så vi har de bedste muligheder for at afhjælpe problemet. Ved hurtig reklamation kan der f.eks. heller ikke opstå tvivl om, hvorvidt varen har være opbevaret forsvarligt hos dig.

Du bedes vedlægge et billede ved reklamation af transportskade, så vi har mulighed for at bevise det overfor vores transportører.

Du skal altid kontakte info@jewelsoftaste.dk før du returnerer en vare.

Hvordan fortryder jeg mit køb?

Der er ingen fortrydelsesret på fødevarer, og du kan altså derfor kun returnere dem, hvis der er fejl på varen eller du har fået en forkert vare tilsendt. Du kan heller ikke fortryde dit køb ved ikke at afhente varen på udleveringsstedet eller på anden måde nægte modtagelse.

Sale

Unavailable

Sold Out